Jarvis och Garner hade tidigare arbetat för De La Rue Company, tidens ledande brittiska reservoarpennstillverkare. På grundval av den erfarenhet de hade fått på De La Rue startade de två sina egna företag och säljer ursprungligen fontänspennor tillverkade av andra företag.
Namnet “Conway Stewart” härstod tydligen från en tidens populärmusikshandling. Marknaden för reservoarpenna i Storbritannien vid den tiden dominerades av De La Rue och det var tydligt för Jarvis och Garner att endast en mycket begränsad marknadsandel kunde uppnås genom att återförsälja icke-märkta reservoarpennor.
Samtidigt påbörjade De La Rue en betydande marknadsföringskampanj genom att ommärka sina “Onoto” -produkter. Jarvis och Garner identifierade en marknadsnisch för attraktiva och pålitliga skrivinstrument till ett överkomligt pris. På 1920-talet utvecklades Conway Stewart-produktlinjen snabbt. Pennor med flera olika typer av påfyllningsmekanismer, material och storlekar erbjöds till salu.
Affärsmodellen visade sig vara framgångsrik för Conway Stewart och dess marknadsandel ökade på bekostnad av andra etablerade tillverkare. Som ett resultat hade Conway Stewart växt ut sina ursprungliga lokaler och 1927 flyttade företaget till en större anläggning som skulle fungera som sitt hem under de kommande två decennierna.